چطور برنامه ریزی نکنیم

چطور برنامه ریزی نکنیم

همه ما کم و بیش از نحوه برنامه ریزی در هر کار یا مسئله ای آگاهی داریم.ولی نمیدونیم که چطور برنامه ریزی نکنیم

و یک سری نکات ریز که شاید به چشم ما نیاد باعث میشه که خیلی راحت تو برنامه ریزیمون متحمل شکست بشیم.

بریم با هم نکات ریز رو بررسی کنیم

  1. برنامه ریز خودمون باشیم
    در واقع خودمون بیشتر از همه خودمون رو میشناسیم. عاداتمون، رفتارمون، حرکاتمون رو راحت می تونیم شناسایی کنیم و روی اونها راحت تر می تونیم کار کنیم و به راحتی متناسب با شرایط خودمون برنامه ریزی کنیم.
  2. دنبال کمال گرایی نباشیم
    برنامه باید شناور و حدود نداشته باشه. هر چقدر برنامه ریزی دقیق باشه و بهش نرسیم اعتماد به نفس رو از دست می دهیم.
    حتما تشویق و تنبیه رو در برنامه لحاظ کنیم. متناسب با هدف و بنابراین چیزی که خواستیم انجام بدیم.
  3. یک برنامه ریزی این شاخصه ها رو نداشته باشه شکست می خوره و بدونید که چطور برنامه ریزی نکنیم
    کار و تلاش محض
    استراحت محض
    انجام کارهای مورد علاقه
  4. اوج و فرود بدن را لحاظ کنید
    اوج و فرود بدن به دوره هایی از ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه تقسیم میشه. اول هر دوره مغز بهترین عملکرد حالت رو ایجاد میکنه و کم کم تحلیل میره
    و کاهش سطح عملکرد بعد از این زمان رو داره و به شدت، مغز نیاز به بازیابی و استراحت پیدا میکنه و زمانی که در این موقعیت قرار بگیریم عدم تمرکز، خستگی و استرس پیدا میکنیم.

چطور برنامه ریزی نکنیم

پس ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه فعالیت کنیم و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنیم.

حالا که فهمیدیم که چطور برنامه ریزی نکنیم

در پایان روز عملکرد رو بسنجیم و ببینیم که چه کاری درست انجام شده و چه کاری جواب نداده با پیگیری مستمر خودمون ایرادات رو پیدا کنیم و با دید باز نسبت به مسائل بریم که برنامه فردا را انجام بدیم

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

با ما همراه باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =